کارگاه آموزشی موج شماری نئوویو

کارگاه آموزشی موج شماری

کارگاه آموزشی موج شماری (سهم خودرو)

 

در این ویدئو آموزشی سعی گردیده تا تحلیل سهم ایران خودرو بصورت یک کارگاه آموزشی موج شماری بطورکامل ارائه گردد. این قبیل کارگاه های عملی می تواند دید بسیار خوبی به کسانی که در موج شماری مشکل دارند بدهد. بسیاری از افراد که حتی تسلط خوبی برروی قوانین نئوویو و الگوها دارند، زمانی که بطور عملی می خواهند موج شماری کنند، سردرگم شده و نمی دانند که از کجا باید شروع نمایند. لذا بر آن شدیم تا با تولید این کارگاه عملی نئوویو دوستان و همراهان خوب سایت شیرازنئوویو را در این امر یاری نماییم.

 

در این کارگاه عملی موج شماری سعی شده به چند سوال اساسی پاسخ داده شود:

 

  • از چه تایم فریمی بایستی شروع به موج شماری کنیم؟
  • موج شماری را تا چه تایم فریمی ادامه دهیم؟
  • در هر تایم فریم از چه نقطه ای موج شماری را آغاز نماییم؟
  • آیا صرفا تحلیل خوب برای معامله کفایت می کند؟
  • جایگاه استراتژی در معامله چیست؟
  • موج شماری از تایم بالا به پایین بهتر است یا برعکس؟
  • نسبت های فیبوناچی چه کمکی در تحلیل به ما می کنند؟
  • کاربرد خطوط روند در تحلیل چیست؟
  • منطق معکوس در نئوویو چیست و چه اطلاعاتی به ما می دهد؟
  • تحلیل زمانی به چه صورتی انجام می شود؟
  • حداقل های قیمتی و زمانی در امواج چگونه است؟
  • حداکثر های قیمتی و زمانی در الگوها به چه صورت می باشد؟

 

در این کارگاه آموزشی که در تاریخ 1400/07/14 برروی سهم خودرو انجام شده است. تحلیل سهم بطور کامل در چندین تایم فریم با جزئیات کامل تشریح گردیده است. همچنین کاملا سعی شده تحلیل با تکیه بر نکات آموزشی ارائه گردد. دوستانی که با روش نئوویو هنوز آشنایی ندارند می توانند از طریق بخش آموزش سایت یا از طریق پکیج آموزش نئوویو به یادگیری این روش تحلیلی فوق العاده اقدام نمایند. در پکیج آموزش نئوویو که بالغ بر 42 ساعت ویدئوی آموزش می باشد، نیز 7 کارگاه در بازارهای مختلف با جزئیات بیشتر ارائه شده است. که دید بسیار خوبی به شما عزیزان خواهد داد.

 

در زیر توضیح مختصری درخصوص تحلیل ارائه شده در کارگاه آموزشی موج شماری در تایم های مختلف ارائه می گردد.

 

تحلیل تایم سالیانه

همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می کنید، سهم خوردو در تایم سالیانه بنظر می رسد که در یک الگوی شتابدار با موج 3 ممتد می باشد. و اکنون در حال تشکیل موج 4 می باشد که اتفاقا به هدف حداقلی قیمتی و زمانی نیز رسیده است. جاری شدن موج 2 و ممتد شدن موج 3 از نظر منطق قدرت الگوها یکدیگر را تایید می کنند. خط روند 0-2 نیز در پیدا کردن انتهای موج 2 بسیار موثر می باشد.

 

کارگاه عملی موج شماری (سهم خودرو)

 

تحلیل تایم 6 ماهه

در کش دیتای 6 ماهه نیز می توان همان تحلیل را با جزئیات بیشتر ملاحظه نمود. ضمن اینکه اهداف حداکثری قیمتی و زمانی موج 4 نیز مشخص گردیده است. واکنش دقیق موج 3 به نسبت فیبوناچی 261% نیز به اطمینان از این تحلیل کمک می کند.

 

کارگاه آموزشی موج شماری

 

تحلیل تایم ماهیانه

در تایم فریم ماهیانه با جزئیات بیشتر و دقیقتر به بررسی موج 4 پرداخته شده است. همانطور که در تصویر می بینید یک الگوی دیامتریک در حال شکل گیری است که در موج انتهایی یعنی موج G قرار دارد. برای موج G دو سناریو می توان درنظر گرفت. یکی اینکه مانند موج A بصورت یک زیگزاگ درآید. که دراینصورت میتواند یک نزول دیگر به اهداف تعیین شده توسط خطوط سبز رنگ داشته باشد. و یا می تواند تشکیل یک مثلث دهد. مانند آنچه توسط خطوط آبی رنگ مشخص گردیده و سپس استارت یک حرکتی صعودی را بزند.

 

کارگاه عملی موج شماری نئوویو

 

آپدیت تحلیل (1401/03/14)

 

پیرو تحلیلی که 8 ماه قبل برروی سهم خودرو انجام گردید، این سهم پس از تکمیل موج G در قیمت 157 تومان، صعودی را تا 271 تومان را تجربه نمود. اما بدلیل قانون پسا الگویی در نئوویو که اشاره می کند:

(( هر گاه یک الگو به پایان رسید، بایستی حرکت بعدی سریعتر و بزرگتر از کارکشن های درونی الگوی قبلی باشد)) 

 

چون در سهم خودرو حرکت صعودی پس از موج G سرعت لازم را نداشت پس با 2 سناریو روبرو هستیم.

1- یا این الگو هنوز تکمیل نشده و بصورت یک سیمتریکال 9 موج در حال گسترش است

2- و یا صعود پس از الگوی دیامتریک صرفا یک X موج بوده است و باید منتظر یک کارکشن استاندارد دیگر بود.

 

در حال حاضر با شرایط موجود فعلا احتمال سناریوی اول یعنی یک الگوی سیمتریکال بیشتر است. در اینصورت سهم خودرو می تواند بار دیگر تا نزدیکی های کف قبلی نزول نماید و از نظر زمانی نیز بین 1 تا 3 ماه زمان صرف کند. تنها در صورتیکه که کف 156 تومان از دست برود بهتر است که به سناریوی X موج فکر کرد. چرا که در X موج های کوچک الزاما بایستی کف الگوی قبلی شکسته شود.

 

تحلیل نئوویو خودرو

 

موفق و پیروز باشید.

 

قطعا در ویدئو موارد و نکات با جزئیات بسیار بیشتر مطرح گردیده است. لذا به همه علاقمندان به روش نئوویو توصیه می کنم این کارگاه آموزشی را ملاحظه نمایند. همچنین کسانی که تاکنون با روش نئویو آشنا نشده اند می توانند از طریق پکیج آموزش نئوویو به راحتی و به زبانی ساده این روش تحلیلی فوق العاده را یاد بگیرند.

 

 

در ویدئو زیر می توانید تحلیل سهم خودرو را با جزئیات زیاد از منظر آموزشی ملاحظه نمایید:

 

 

برای دریافت مطالب جدید می توانید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام شیراز نئوویو ما را همراهی نمایید.

 

موفق و پیروز باشید.

تلگرام شیراز نئوویو

درباره ی نادر برادری

نادر برادری هستم کارشناس ارشد سازه، 42 ساله و ساکن شیراز. پس از 20 سال تحقیق و تجربه عملی در بازارهای مالی، مفتخرم حاصل دانش و تجربه خودم را در اختیار علاقمندان به سرمایه گذاری در بورس و سایر بازارهای مالی قرار دهم.

56 دیدگاه

  1. سلام جناب برادری
    اول از همه تشکر برای قراردادن فایل pdf پرسش و پاسخ با گلن نیلی ، واقعا یک مرجع کامل در مورد نئوویو هستش که شما با مناعت طبع در اختیار همه قرار دارید
    یه سوالی هم داشتم
    در دیامتریک ها اصل بر تشابه زمانی هستش ، در صورتی که تعداد تک موج های هر موج با نسبت 61.8 یا 161.8 با هم در ارتباط باشند این حالت بعنوان تشابه در نظر گرفته میشه یا جزء 2 استثناها امواج در دیامتریک قرار میگیره؟
    ممنون از شما

  2. سلام خسته نباشید. استاد عذر میخوام در این موج شماری موج 2 از نظر زمانی چندین برابر موج 1 شده…. میخواستم ببینم هیچ حداکثری از نظر زمان برای امواج 2 و 4 وجود نداره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • دورد بر شما
      1- موج 4 حداکثر می تواند به اندازه مجموع زمان موج 1 و 2 و 3 باشد.
      2- درخصوص موج 2 معمولا بیش از 3 برابر موج 1 نمی شود. (بدلیل قانون تشابه و تعادل) ولی چون زمان یک امر نسبی هست بعضا در تایم بالاتر می تونید این قانون رو پاس کنید. مثلا اگر در تایم 3 ساله چک کنید این قانون هم پاس می شود.

      موفق باشید.

  3. سلام و با تشکر از استاد برادری بابت این تحلیل زیبا
    امروز من داشتم این تحلیل برای بار چندم میدیدم و تصمیم گرفتم که برم روی چارت و دقیق بررسی کنم ، قیمت دقیقا روی 100 درصد موج a برابر با 156 تومن انتهای موج g را تشکیل و تا سقف 228 تومن رشد کرد . ادامه مسیر هم که خوب در جریان هستید
    مشخصا دیامتریک ما پسا الگویی را رعایت نکرد ، اگر الگو رو هم بخواهیم سیمتریکال در نظر بگیریم بازهم با توجه به درصد که باید امواج با هم داشته باشند (100، 61.8 ، 161.8) سیمتریکال نمیشه در نظر گرفته بشند ، در مورد x موج تا الان تو تایم فریم ماهانه 17 کندل گذشته و دیامتریک ما 29 کندل بوده که این موضوع نشون میده ما میتونیم x موج لحاظ کنیم اگر ما اینکارو بکنیم در واقع خودرو باید یه الگوی استاندارد دیگه هم بزنه و این یعنی دوره حداقل چندین ماهه کارکشن ، که احتمالا از 261.8 موج 3 که از بعد زمان شما تعریف کردید میگذره
    ممنون که در صورت امکان نظرتون در مورد موج آخر بگید
    ممنون از لطف شما

    • درود و سپاس از شما

      1-در آخرین آپدیت تحلیل نظرات ارائه شده است. همچنان تا زمانی که کف قبلی شکسته نشده است بهتر هست که الگو را همچنان سیمتریکال لحاظ کنیم.
      2- تنها در صورتیکه کف شکسته شود می توان به سناریو X موج و الگوی اصلاحی دوم فکر کرد. (فعلا از احتمال کمتری برخوردار است)
      3- اگر هم قرار بر ایکس موج و الگوی دوم اصلاحی باشد باید در نظر بگیرید که حداکثر زمان موج 4 به انداره موج زمان موج 1 و 2و3 هست و نسبت 2.618 نسبت به موج 3 بعنوان یک نسبت مرسوم مطرح گردیده است. لذا در صورتیکه این موج تایم بیشتری هم صرف کند همچنان قابل پذیرش می باشد.
      4- یکی از نسبت های زمانی خوب دیگه در اینجا نصف موج موج 2 و 3 هست. چون موج 2 و 3 اختلاف زمانی زیادی دارند. که این نسبت برای یک الگوی دو گانه نیز مناسب می باشد.

      موفق باشید.

  4. سلام
    ممنون از تحلیل شما
    در تحلیل ارایه شده ما موج یکی داریم که در تایم فریم بالا مشخصا 3 موجی هست احتیاج نیست این موضوع در تایم فریم پایین بررسی کنیم؟
    ممنون

    • درود
      قطعا همیشه باید بصورت مولتی تایم فریم کار کرد و شاخه های مختلف را در تایم های مختلف بررسی نمود تا اطمینان از تحلیل بیشتر شود. اما گاها در تایم های بالا بدلیل سادگی، امواج مفقود می شوند و در تایم های پایین بدلیل پیچیدگی خیلی زیاد و بخشیزه شدن امواج پیدا کردن تجمیع مناسب سخت می گردد. اما هر چه تایم فریم های بیشتری تحلیل و ساختار را تایید کند اعتبار آن تحلیل بالاتر خواهد رفت.
      همچنین زمانیکه در تایم خیلی بالا در حال تحلیل هستیم بدلیل اینکه به اجبار از یک نقطه تاریخی دیتا داریم معمولا با سناریوهای مختلفی روبرو می شویم چون ما گذشته چارت را نداریم و باید سعی کنیم از بین این سناریوها بهترین گزینه را انتخاب نماییم. بعضا بسیاری از این سناریوها جهتی یکسان را نشان می دهد. لذا در اینصورت نوع لیبل گذاری از درجه دوم اهمیت قرار می گیرد و مهم جهت بازار می باشد.
      موفق باشید.

  5. با عرض سلام و تشکر بابت نکات خوبی که در تحلیل اشاره کردید
    آیا قانونی در مورد اینکه موج i از سیمتریک می تواند کف موج g و یا خط eg بشکند هم وجود دارد؟

    • درود و سپاس
      موج i در سیمتریکال محدودیتی در خصوص شکست یا عدم شکست کف یا خط کانال ندارد. از نظر قیمتی معمولا این موج باید مشابه سایر امواج باشد ولی یک یا دو موج در سیمتریکال می تواند این قانون را نقض کند.
      در صورت شکست کف هر دو سناریوسیمتریکال و ایکس موج برقرار هست و زمان کارکشن اخر تعیین کننده خواهد بود. چرا که اگر قرار بر ایکس موج باشد الگوی دوم باید از نظر زمانی با الگوی قبل از ایکس موج مشابه باشد و این بدین معنی است که الگوی دوم حدود یکسال باید زمان صرف کند. ولی در سیمتریکال تشابه زمانی نکته مهمی است و موج i نهایتا چند ماه می تواند زمان صرف کند.
      موفق باشید.

  6. سلام آقای برادری
    ببخشید فرمودید که در ایکس موج های کوچک باید کف الگوی قبلی شکسته شود، آیا یک قانون الزام آور و نقل شده از آقای نیلی هستش یا اینکه به تجربه این نکته بدست اومده؟

  7. سلام و عرض ادب خدمت استاد گرامی
    اگر امکان داره این تحلیل رو اپدیت کنید لطفا

  8. سلام جناب برادری
    آیا میتوان بعد اتمام موج جی از الگوی دیامتریک اون رشد شارپ رو موج یک و بعد اون الگوی اصلاحی رو موج 2 از یه الگوی شتابدار 5 موجی در نظر گرفت؟( که الان در پایان موج 2 و استارت موج 3 هستیم)

    • درود
      با کمی اغماض درخصوص پسا الگویی دیامتریک بله می توان این سناریو رو درنظر گرفت. مخصوصا اینکه موج 2 فرضی تقریبا جاری شده و نشانده قدرت بازار هست. اما این مسئله است که با پیشرفت امواج بهتر مشخص می شود. در حال حاضر چه شروع موج 3 باشد و یا کارکشن قبلی سیمتریکال باشد و الان تازه شروع موج 1 باشد، در هر حال انتظار صعود خوبی در این سهم می رود و با مشخص تر شدن ساختار درونی صعودی می توان بهترین سناریو رو انتخاب نمود.
      موفق باشید

  9. با عرض سلام خدمت استاد محترم
    در مورد موج g ایا موج g را پایان یافته می دونید یا میشه لیبل خاصی به اون زد و چه پترن اصلاحی براش در نظر دارید در صورت اتمام …اتمام ان چه نقطه ای میباشد .ممنون

  10. سلام با توجه به اینکه پسا الگویی پاس نشد میشه نتیجه گرفت
    ۱_یا موج g هتوز تکمیل نشده
    ۲_یا داریم ایکس موج میزینم تا بعدش الگوی y بیاد
    ۳_یا کلا الگو دیامتریک نیست و سیمتریگال یا هر چیز دیگه ای هست
    احتمال کدوم رو بیشتر میدونید شما؟

  11. سلام لطفا بفرمایید منظور از الگوی جاری چیست؟ مساله به این شکل است که موج B نباید الگوی جاری باشد و اگر باشد احتمالا B نیست و 2 است . در برخی از آموزشهای نیوویو به این اصطلاح برخوردم و با سرچ کردن هم به نتیجه نرسیدم

    • درود

      الگوی جاری یک نوع کارکشن هست که انتهاب آن بالاتر از شتابدار قبلی قرار می گیرید. مثلا فرض کنید موج 2 یک فلت هست و بصورت abc هست. اگر انتهای موج c بالاتر از سقف موج 1 تمام شود به آن الگوی جاری گفته می شود که نشاندهنده قدرت بازار می باشد و انتظار رشد بیتری پس از آن داریم. معمولا الگوهای جاری در موج 2 ظاهر می شوند و باعث می شوند موج 3 ممتد شود. جهت اطلاعات بیشتر می تونید مقالات بخش پرسش و پاسخ با گلن را را در بخش آموزش سایت مطالعه نمایید.

      موفق باشید

  12. سلام جناب برادری وقت بخیر به نظرتون هنوز هم برای پاس کردن پسا الگویی زمان لازم داره یا تحلیل فیل شده؟

  13. سلام جناب برادری لطفا نظرتون رو درمورد پسا الگویی اعلام بفرمایید آیا هنوز برای پاس شدن فرصت هست؟ ممنون

  14. سلام پساالگویی دیامتریک پاس نشد. بنظر شما موج g داره پیچیده میشه یا احتمال دیامتریک رو باید کمرنگ کرد؟

  15. درود
    با این تحلیل تازه متوجه شدم در پکیج آموزشی چه اتفاقی میافته
    واقعا لذت بردم

  16. سلام استاد
    تو رهاورد نمودار خودرو رو از نمای دور نگاه کنید(از ابتدا تا انتهای نمودار)به نظر میرسه تو یه الگوی دیامتریک بزرگ هستیم نظرتون چیه؟اگر دیامتریک درست باشه سناریوی شتابدار کنسله و الان تو موج b از شاخه ی G دیامتریک هستیم

  17. دوستان اگر انتهای مطلب ویدیو رو مشاهده نمیکنید لطفا فیلترشکن خودتون رو خاموش کنید و صفحه رو رفرش کنید مشکل حل میشه

  18. باعرض معذرت که دوباره سوالمو مطرح میکنم موج b اول ازنظرزمانی بیشتر از موج a وازنظر قیتی کمتر از 61.8 درصد موج a بازگشت کرده و سه موج اول قوانین شباهت زمانی قیمتی وبخصوص پیپیدگی را رعایت نکرده است

    • درود
      در نمودار کش دیتا ملاک تعیین زمان تعداد تک موج ها می باشد. که در نمودار ماهیانه خودرو همه شاخه ها 4 تک موج دارند و همه در لول بساموج هستند. یعنی کاملا تشابه زمانی و پیچیدگی دارند و شباهت فوق العاده ایده آلی دارند. تا زمانی هم که کانال بندی ایده آل هست، از نظر قیمتی محدودیتی در الگوی دیامتریک نداریم.
      ممنون میشم سوالات تخصصی را از طریق انجمن سایت مطرح نمایید.
      موفق باشید.

  19. ashkan.ahmadiani91

    سلامی دوباره استاد ببخشید خط روند 0-2 انتهای موج 2 بالاتر از خط روند 0-2 هست طبق گفته های آقای نیلی ساختار بهم نمیخوره ؟

  20. با سلام خدمت استاد عزیز
    با توجه به اینکه الگو دیامتریک شماره گذاری شده الزامات قیمتی وزمانی این الگو را به صورت دقیق رعایت نکرده آیا میتوان این الگو را به صورت یک زیگ زاگ ویک ایکس موج که درحال تشکیل یک مثلث میباشد تفسیرکرد؟

  21. سلام استاد روزتون‌بخیر یه سوالی ذهن بنده رو مخدوش کرده
    تو تحلیل تایم فریم ماهانه دیامتریکی در نظر گرفتید موج A اون دیامتریک رو زیگزاگ در نظر گرفتید و حرکت بعد اون یعنی موج B دیا پسای زیگزاگ موجA رو نداده یعنی کل موج c زیگزاگ برگشت نشده که با قانون نئو ویو هم خوانی نداره

    • درود

      حرکت پسا الگویی دو مرحله دارد. شکست خط روند 0-b و بازگشت کامل موج C . اگر هر دو مرحله پاس شود با قطعیت اون الگو تمام و تایید شده است. اگر هر دو پاس نشود هم با قطعیت در تفسیر دچار مشکل هستیم و باید تجمیع بهتری انتخاب کنیم. اما اگر یک مرحله پاس شود و یکی پاس نشود حالت مرزی است و می تواند مورد قبول واقع شود. در اینجا خط روند 0-b در زمانی کمتر شکسته شده است. در نتیجه می توان حرکت پسا الگویی ار پاس شده تلقی نمود.

  22. Siamak Pourali kaffash

    با تشکر فراوان
    اما بعد از دانلود فیلم در اواسط فیلم به یکباره فیلم قطع می شود و به انتها میرود

  23. ashkan.ahmadiani91

    سلام احتیاج نیست برای دقت بیشتر ساختار شاخه ها تاییده گرفت بطور مثال ساختار موج شمار ه 3 آیا شتابدار هست یا نه ؟

    • درود

      قطعا هر چه ساختار ریز موج ها در تایم فریم های پایین بیشتر تایید شود می تواند به اعتبار تحلیل کمک کند. اما بعضا ممکن است در تایم پایین تر بدلیل موج مفقود و یا پیچیدگی نمودار نتوانید دقیقا اون شتابدار را مشاهده نمایید.

  24. سلام استاد عزیز مثل همیشه عالی و بسیار آموزنده

    یک سوال هم دارم…

    در تحلیل سالیانه ، اگر موج شماری رو از پایین ترین کف انجام بدیم میشه الگو رو به صورت یک دیامتریک پاپیونی شمارش کنیم که الان در موج اف هستیم و باید منتظر یک صعود در قالب موج جی باشیم که البته طبق گفته های همیشگی خودتون، خوبی نئو ویو این هست که سناریو های مختلف در نهایت یک جهت رو نشون میدن. اما چرا نمیشه سناریوی دیامتریک رو به عنوان سناریوی اول در نظر گرفت؟شاید به خاطر موج e هست که به نسبت a و c بیش از حد بزرگ شده و بهتر دیدین که کل سناریو رو شتابدار شمارش کنید. درست میگم؟

    بسیار ممنون بابت وقت گرانبهاتون که برای افزایش سطح دانش جامعه ی معامله گران میذارید

    • درود و سپاس از لطف شما

      بله دقیقا بخاطر طول بسیار زیاد موج e نسبت به بقیه امواج، شتابدار در الویت می باشد. هر چند هر دو سناریو مسیر یکسانی را نیز طی می کنند. حتی یک سناریو دیگر می شود درنظر گرفت که شروع موج شماری را کمی بالاتر گرفت و کلا حرکت شارپ را موج 1 یا A در نظر گرفت ولی باز هم بعد از یک کارکشن صعودی در پیش خواهد داشت.

      لذا فعلا سناریو شتابدار که با شاخص هم همخوانی دارد بهترین گزینه می باشد.

      موفق باشید.

  25. ممنون استاد….بسیار بسیار عالی بود…

  26. سلام ویدئو موج شماری خودرو لینک رو پیدا نمیکنم!!! 🤔

دیدگاهتان را بنویسید